کاوش آزما|دستگاه تست التراسونیک UT | عیب یاب التراسونیک|ض...

دستگاه تست التراسونیک, دستگاه عیب یاب التراسونیک, دستگاه التراسونیک جوش

دستگاه تست رنگ خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

دستگاه تشخیص رنگ خودرو  (تست رنگ دیجیتال)  چیست ؟

از جمله نکاتی که در هنگام خرید خودرو باید به آن توجه داشت، می توان به رنگ بدنه اتوموبیل اشاره کرد. رنگ بدنه خودرو در هنگام خرید خودرو های دست دوم، اهمیت بیشتری می یابدبه همین دلیل، خریداران، خودروی مورد بررسی خود را به کارشناس های رنگ خودرو می دهند تا مشخص شود که آیا رنگ بدنه خودرو فابریک کارخانه است یا رنگ خودرو به علت تصادف، توسط نقاش مجددا زده شده است. به دلیل افزایش قیمت خودرو در ایران و همچنین افزایش تقاضا برای خرید و فروش خودرو، موضوع تشخیص رنگ خودرو بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و کارشناسی رنگ خودرو متداول شده است. در ادامه به تشریح دستگاه کارشناسی رنگ خودرو که اغلب با نام های دستگاه تست رنگ خودرو، تستر دیجیتال رنگ، دستگاه تشخیص رنگ، دستگاه تشخیص رنگ شدگی و یا ضخامت سنج رنگ خودرو می پردازیم.

یک نمونه از دستگاه تست رنگ خودرو

دستگاه تشخیص رنگ خودرو چیست؟

دستگاه تشخیص رنگ خودرو یا تست رنگ خودرو یکی از اساسی ترین دستگاه ها برای تشخیص رنگ شدگی ماشین است و اکثر کارشناسان رنگ خودرو از آن برای تشخیص رنگ شدگی بدنه خودروهای مختلف استفاده کنند. البته تشخیص رنگ خودرو در گذشته بیشتر با استفاده از چشم انجام می شد که کاملا به تجربه کارشناس تشخیص رنگ وابسته بود و بعضا اشتباهاتی نیز رخ می داد. اما با بالا رفتن قیمت خودرو، خریداران خودرو اطمینان خود را به کارشناسی رنگ از طریق چشم از دست دادند و به همین علت امروزه اکثر کارشناسان رنگ شدگی خودرو، یک یا دستگاه تشخیص رنگ خودرو دارند که تا حد بسیار زیادی به کار کارشناسی رنگ شدگی خودرو دقت بخشیده است. البته بعضا کارشناسان رنگ شدگی خودرو در گذشته قلم تشخیص رنگ داشتند که هم دقت پایینی دارد و هم این که فقط برای ماشین هایی که بدنه اهنی دارند قابل استفاده بود به همین دلیل امروزه دیگر از قلم تشخیص رنگ یا اهنربای تشخیص رنگ خودرو استفاده نمی شود. دستگاه تست رنگ خودرو، ضخامت رنگ را نشان می دهد. دستگاه های تست رنگ خودرو دارای دقت های متفاوتی می باشند که معمولا دقت دستگاه های تست رنگ خودرو ساخت چین بسیار پایین می باشد. همچنین بعضی از دستگاه های تست رنگ خودرو فقط بر روی ماشین هایی که جنس بدنه شان اهنی است جواب می دهند و بعضی دیگر بر روی همه ماشین ها قابل استفاده هستند. مدل های بسیار زیادی از دستگاه های تست رنگ خودرو در بازار ایران وجود دارد که اکثر چینی و بی کیفیت می باشند و به دروغ به اسم کارخانه های اروپایی که اصلا وجود خارجی ندارند فروخته می شوند. در انتخاب دستگاه تست رنگ خودرو باید به عمر دستگاه، و تکرارپذیری دستگاه تست رنگ خودرو توجه بسیار زیادی کرد. همان طور که می دانیم زمانی که خودرو توسط نقاش مجددا رنگ امیزی می شود، هیچ وقت ضخامت رنگ قسمت های رنگ شده خودرو با رنگ فابریک خودرو برابر نیست زیرا در رنگ امیزی مجدد خودرو از مقداری بتونه، استر یا مقدار زیادی رنگ استفاده شده است، در نتیجه ضخامت نواحی صدمه دیده خودرو ضخامت رنگ فابریک خودرو بیشتر است و با استفاده از دستگاه تست رنگ خودرو، این امر را می توان به سادگی تشخیص داد.

 

مشخصات عمومی دستگاه های تست رنگ خودرو

دستگاه های تست رنگ خودرو دارای مدل های متنوعی می باشند که معمولا دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • تشخیص تصادف از طریق مقایسه نتایج ضخامت رنگ خودرو
  • نمایش ضخامت رنگ خودرو بر حسب میکرون یا میلز
  • تشخیص اتوماتیک جنس بدنه خودرو
  • تعیین ضخامت رنگ خودرو بر روی فلزات آهن و آلومینیوم
  • حافظه (عملا کارایی ندارد)
  • پذاب جدا (کابلی) یا پراب سرخود که اکثرا از دستگاه های تست رنگ پراب سرخود استفاده می شود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاوش آزما|دستگاه تست التراسونیک UT | عیب یاب التراسونیک|ض...

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده

خدمات/محصولات

دستگاه تست التراسونیک، دستگاه عیب یاب التراسونیک، دستگاه التراسونیک جوش، دستگاه تست التراسونیک UT، تجهیزات ازمایشگاه جوش پایه 3، سختی سنج شور Shore A، دستگاه ضخامت سنج CNG، دستگاه تست التراسونیک CNG، تست رنگ خودرو، تستر رنگ دیجیتال خودرو، ضخامت سنج التراسونیک، ضخامت سنج دیگ بخار، دستگاه سختی سنج فلز، دستگاه تست MT، دستگاه ضخامت سنج رنگ، سختی سنج لاستیک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 7 هفته قبل